Hoe is het om te werken als klantmanager bij Trigion

Anne Dupont vertelt hoe het is om te werken als klantmanager bij Trigion.

Gepubliceerd op: 15 maart 2023

 “Elke dag weer een verrassing hoe mijn dag eruit gaat zien” 

Mijn baan als klantmanager is geen dag hetzelfde en dat is precies wat ik er zo leuk aan vind. Soms denk ik een relatief rustige dag te hebben waarbij ik mijn lijst kan afwerken, maar dan gaat mijn telefoon en ziet mijn dag er totaal anders uit. Eigenlijk is dus elke dag een verrassing.  

“Aansturen van bijna 200 beveiligers doe ik samen met twaalf security managers.” 

Uitdagend, autonoom en mensenmens, dat zijn de drie woorden waar ik als eerste aan denk bij mijn rol als klantmanager. Er komt namelijk zoveel meer bij kijken. Ik ben eindverantwoordelijk voor de regio Limburg. Een rayon met circa 25 gevarieerde opdrachtgevers zoals designer outlets, onderwijsinstellingen, asielzoekerscentra, kantoren en fabrieken. Samen met twaalf teamleiders zorg ik voor de aansturing van ongeveer 200 beveiligers. Deze beveiligers zijn verdeeld over verschillende opdrachtgevers van kantoren tot winkelcentra.  

“Binnen Trigion zijn wij één grote familie waar je vanzelfsprekend direct wordt opgenomen.” 

Binnen Trigion hangt een goede sfeer. We werken hard, maar bovenal samen. We zorgen ook voor elkaar. Als iemand een psychisch, juridisch of financieel probleem heeft is er kosteloze hulp via Trigion. Hoe mooi is dat!  

“Door mijn rol als klantmanager ben ik ook enorm gegroeid.” 

Mijn manager geeft mij vertrouwen, hierdoor ben ik enorm gegroeid, ook als persoon. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen winkel. Dat is een hele grote uitdaging, maar des te groter is de trots als we het met z’n allen weten te regelen. In mijn rol als klantmanager krijg ik veel vrijheid maar als het niet goed gaat moet ik natuurlijk wel verantwoording afleggen. Toen ik net begon als klantmanager waren veel dingen nieuw. Heel blij was – en ben ik nog steeds – met de hulp van mijn medeklantmanagers en HR. Als klantmanager krijg je een buddy die jou vervangt tijdens ziekte en verlof. En voor mij ook echt een sparringpartner daar hij al jaren in het vak zit.  

Als klantmanager draai je één keer per drie maanden een piketdienst, dat betekent dat je beschikbaar moet zijn. Je bent een week lang bereikbaar voor de meldkamer van Trigion waar vragen binnenkomen zoals extra aanvragen, beveiligers die de juiste papieren missen of grote incidenten waar medewerkers bij betrokken zijn. Zo stond ik dus een keer ’s avonds laat in mijn pyjama een calamiteit op te lossen. Binnen een half uur was er een noodteam geregeld en werd het huidige team opgevangen Door slachtofferhulp. Dat zijn gelukkig dingen die heel weinig voorkomen en ik ben blij dat ik dan een bijdrage kan leveren. 

“Met kerst schrijf ik kerstkaartjes en deel ik kerststollen uit aan mijn team.” 

Zonder beveiligers kunnen wij ons werk niet doen, daarom is het belangrijk dat zij centraal staan binnen Trigion. Een kaartje voor de verjaardag, een chocoladeletter met zelfgeschreven gedicht, een zomercadeau etc. Als klantmanager vind ik het leuk om mijn dankbaarheid te delen. Zo rijd ik de dagen voor kerst met mijn auto vol met kerststollen en handgeschreven kerstkaarten langs alle locaties die open zijn met kerst. Ik bedank hen voor het afgelopen jaar en wens hen fijne dagen. Zij houden de boel draaiende terwijl ik kerst vier met mijn familie. 

Vacatures Trigion  

Zou jij wel willen werken als klantmanager en ben je toe aan een leuke uitdaging binnen Trigion? Solliciteer dan nu op één van de vacatures die open staat. Ben jij juist op zoek naar het werken in beveiliging? Er zijn momenteel veel vacatures bij Trigion beschikbaar. Ik zoek collega’s om mee samen te werken, dus check de vacatures voor de beveiliging hieronder dan zie ik jou misschien snel!

 

Bekijk de vacatures