Werken bij Cordaan Thuisdiensten is voor veel mensen meer dan een baan in de schoonmaak. Het is een kans om echt iets te betekenen voor anderen. In 2017 begon Daniëlle als huishoudelijke hulp en inmiddels werkt zij als coördinator waarbij zij dagelijks verantwoordelijk is voor een team van zo’n 60 mensen. Daniëlle vertelt trots: “Het is ongelooflijk hoe mijn rol binnen Cordaan Thuisdiensten is gegroeid. Elke dag is nieuwe uitdaging en een kans om anderen te helpen.”
Hoe het allemaal begon
“Op 8 mei 2017 ben ik via een vriendin bij Cordaan Thuisdiensten terechtgekomen,” vertelt Daniëlle enthousiast. “Zij wist dat ik op zoek was naar een nieuwe baan, ik wilde echt iets anders doen en het liefst iets met meer betekenis. Dat iets was dus huishoudelijke hulp bij Cordaan Thuisdiensten. Al vrij snel had ik een aantal vaste klanten, zo’n 13 per week. Als ik ruimte had nam ik er gerust een paar adressen bij. Het werk gaf mij energie en voldoening, dus ik deed het met plezier.
Met iedere klant had ik een andere band. Bij de een ging ik meteen aan de slag, bij de ander begonnen we eerst met een kop koffie. Met de een hadden we luchtige gesprekken en met de ander werd het persoonlijker. Er waren ook momenten die minder fijn waren, bijvoorbeeld als een klant kwam te overlijden.”
Intern solliciteren
“In maart 2018 zag ik een vacature voorbij komen als service desk medewerker en ik besloot intern te solliciteren. In het verleden heb ik altijd al op kantoor gewerkt en het voelde goed. Uiteindelijk heb ik deze rol gekregen en deed ik van alles zoals telefoontjes aannemen, beheren van de mailbox en administratie. Na anderhalf jaar werd mijn functie als service desk medewerker anders ingevuld maar ik bleef bewust bij de service desk. Vervolgens groeide ik door naar een senior rol en uiteindelijk naar de functie van teamleider.”
“Als teamleider stuurde ik een team van 11 mensen aan. Ik was dagelijks bezig met aansturing, processen verbeteren en vastleggen. Als er een nieuwe medewerker startte was er altijd een duidelijk naslagwerk. Maar ook had ik gesprekken met ketenpartners over onze werkzaamheden. Het was echt een fijne en afwisselende rol.”
De stap naar coördinator
Na een paar jaar als teamleider te hebben gewerkt was Daniëlle toe aan een nieuwe stap. “Ik had het gevoel dat ik in mijn huidige rol niet verder kon groeien. De functie van coördinator kwam vrij en ik heb de stap gezet. Ik was hier overigens al eerder voor benaderd maar toen was ik er nog niet klaar voor. Ik stap pas over als het goed voelt.
Als coördinator heb ik een afwisselende en verantwoordelijke functie. Ik stuur een team aan van ongeveer 60 medewerkers. Daarnaast zorg ik voor de planning van de huishoudelijke hulpen, voer ik sollicitatiegesprekken, begeleid ik het ziekteverzuim en heb ik ook werkoverleg met buurtteams en andere organisaties. Het is veel maar juist de afwisseling maakt het zo werk leuk. Het scheelt daarnaast ook echt dat ik zelf als huishoudelijke hulp heb gewerkt.”
Waarom betekenisvol werk zo belangrijk is
“Voordat ik bij Cordaan Thuisdiensten begon werkte ik als mantelzorger. Zelf heb ik toen kunnen zien wat er misgaat in de zorg. Dat maakt het voor mij belangrijk om betekenisvol werk te doen. Ik wil gezien worden maar ook het verschil maken. Als iets niet goed gaat, moet je dat kunnen aangeven en dan wil je ook dat er echt iets mee gedaan wordt.
Mijn toekomst binnen Cordaan Thuisdiensten
“Ik vind mijn werk als coördinator nog heel erg leuk, ik ben hier zeker nog niet klaar. Maar ik vind ook dat het goed moet blijven voelen. Zolang ik dat kan en dat ik het verschil kan blijven maken, zit ik hier helemaal op mijn plek.” sluit Daniëlle mooi af.
Daniëlle’s verhaal laat zien dat er volop ruimte is om te groeien, van huishoudelijke hulp naar coördinator. Wil jij ook werken bij een organisatie waar je gezien wordt, kunt doorgroeien en het verschil maakt? Kijk dan tussen onze openstaande vacatures.
Quote
Van huishoudelijke hulp tot coördinator bij Cordaan Thuisdiensten: “Ik wil gezien worden én verschil maken”