“Oorspronkelijk solliciteerde ik voor de functie van regio receptioniste bij Embrace. Echter, tijdens het gesprek zag de hiring manager al snel dat ik met mijn ervaring en enthousiasme veel meer in mijn mars had. Zo ben ik in de functie van teamleider gerold. Als teamleider ben ik verantwoordelijk voor het coördineren van mijn team en het waarborgen van een optimale dienstverlening in de regio's Brabant en Zeeland.
Het welzijn van mijn team staat bij mij centraal. Ik hecht veel waarde aan coaching on the job en regelmatig ben ik op locaties te vinden, persoonlijk contact is belangrijk. Mijn teamleden moeten zich gewaardeerd en gehoord voelen. Wanneer ik op locatie ben kan ik ook de juiste sturing geven wanneer er bijvoorbeeld knelpunten zijn. In mijn functie heb ik een coördinerende en afwisselende rol, waarbij ik nauw samenwerk met de afdeling planning om ervoor te zorgen dat elke locatie bemand is.
Wanneer er een nieuwe collega in mijn team komt zorgen mijn teamleden ervoor dat diegene goed wordt ingewerkt. Natuurlijk ben ik hier wel nauw bij betrokken. Ik vind het belangrijk ook nieuwe collega’s een warm welkom te geven. Wij zorgen ervoor dat bezoekers van onze klanten zich meer dan welkom voelen, ik vind dat wij hetzelfde moeten doen voor onze eigen collega’s.
Wanneer je begint bij een nieuwe baan komt er veel informatie op je af en is ondersteuning extra belangrijk. Nieuwe collega’s moeten weten waar ze terecht kunnen met vragen en hoe praktische zaken zoals het ziek melden bijvoorbeeld geregeld zijn. Verbondenheid met onze klant maar ook met embrace is belangrijk. Mijn collega’s zitten altijd bij een van onze klanten.
Omdat ikzelf niet meer actief ben als receptioniste, heb ik ook tijd om langs te gaan bij mijn teamleden. Om goed voor mijn team te zorgen, blijf ik dichtbij mijzelf. Ik geloof niet in hierachie en behandel iedereen gelijkwaardig.
Mijn teamleden zijn verdeeld over twee regio’s, van Den Bosch tot aan Middelburg. In mijn regio zitten ook veel kleine locaties waar slechts één collega werkzaam is. Regelmatig ga ik naar locaties toe, neem ik mijn laptop mee en werk ik daar ter plaatse. Zo krijg ik nog meer inzicht in wat er op een locatie gebeurt, welke obstakels er zijn en welke behoeften er zijn om de dienstverlening nog beter te maken.
Een mooi voorbeeld
Recent had een teamlid van mij een moeilijke privésituatie. Direct heb ik mijn planning omgegooid om binnen twee dagen langs te kunnen gaan en persoonlijk een klein cadeautje te brengen. Teamleden wil ik ondersteunen als het nodig is. Met iets kleins kan ik iets groots betekenen. Die persoonlijke benadering is voor mij belangrijk en dit is ook echt wie ik ben.
De interactie met klanten is ook een aspect van haar werk dat ik erg leuk vind. Gesprekken over onze dienstverlening en evaluaties vinden regelmatig plaats. Mijn streven is om zowel klanten als mijn team tevreden te houden.
Embrace is de perfecte match voor mij. Ik ervaar een laagdrempelige werkomgeving waarin ik veel vrijheid krijg om mijzelf te kunnen zijn en mijn werk goed uit te voeren. Er is veel mogelijk bij Embrace, en wanneer ik nieuwe ideeën heb, krijg ik de ruimte om deze om te zetten in concrete plannen. Daarnaast ben ik onderdeel van een inspirerend team waarin persoonlijke benadering en het leveren van hoogwaardige dienstverlening centraal staat.