Chayenne Kerklaan: “Geheel onverwacht werd ik gepromoveerd tot Klantmanager.”
Na bijna 4 jaar werken bij Facilicom Solutions, maakte Chayenne Kerklaan de overstap naar een andere werkgever. Een avontuur dat maar kort duurde; nog binnen het jaar keerde zij terug naar Facilicom Solutions. We vroegen Chayenne waarom zij werken bij Facilicom Solutions zo leuk vindt.
“Ik kende Facilicom Group al vanuit mijn studie Facility Management aan de Hogeschool Rotterdam. Maar na mijn studie wilde ik eerst reizen, werk kwam later wel. Eenmaal terug in Nederland was er een vacature bij Facilicom Solutions op de afdeling Customer Support. Ik heb meteen gesolliciteerd en werd aangenomen. Mijn werk bestond uit het afhandelen van meldingen die binnenkwamen op de servicedesk. Toen leerde ik eigenlijk pas echt wat facility management inhoudt. Een leuke en vooral leerzame eerste baan als je nog geen echte praktijkervaring hebt met facility management.
Ik wilde al snel meer leren.
Het werk bij Customer Support vond ik zo leuk, dat ik al snel meer wilde leren. Ik ben gaan meekijken met het maken van begrotingen en met facturatie en gaf aan dat ik wel tijd vond voor een volgende stap in mijn carrière. Dat vond mijn manager ook en ik kreeg de functie van soft service manager. Vanaf het moment dat ik ging werken als soft services manager, kreeg ik meer verantwoordelijkheden, zat ik met klanten om tafel en was ik eerste aanspreekpunt voor leveranciers. Gelukkig kon ik rekenen op de steun en begeleiding van collega’s die al langer werken als soft services manager.
Het gras is ergens anders echt niet groener
De doorgroeimogelijkheden bij Facilicom Solutions zijn echt heel goed. De volgende stap in mijn loopbaan diende zich alweer aan: Contract Coördinator, een functie iets meer gericht op onderhoud en administratie. Ik merkte al vrij snel dat deze rol mij iets minder goed ligt. Ook al werkte ik in een superleuk team, ik wilde toch liever een andere functie. Helaas was er intern niets beschikbaar en besloot ik buiten Facilicom te solliciteren. Ik vond een functie elders en vertrok met pijn in mijn hart. Want ik verliet fijne collega’s en een mooi bedrijf alleen maar om erachter te komen dat het gras elders echt niet groener is.
Werken bij Facilicom Solutions past echt bij mij
Een paar maanden nadat ik was overgestapt, stuurde een oud-collega van Facilicom Solutions mij een berichtje dat hij wegging en of zijn functie niet iets voor mij was. Heel even aarzelde ik, maar ik kon deze kans niet laten lopen. Ik heb gesolliciteerd en ben inmiddels alweer 3,5 jaar terug bij Facilicom Solutions en ga nog elke dag met een glimlach naar mijn werk. Mijn ambities had ik even geparkeerd, ik was allang blij dat ik weer terug was. Toch werd ik vorig jaar ineens gepromoveerd tot Klantmanager. Dit vind ik zo bijzonder, dat een werkgever op deze manier zijn waardering en vertrouwen in een medewerker toont. Daarom past Facilicom denk ik ook zo goed bij mij; het is een warm en toegankelijk familiebedrijf met mooie klanten en fijne collega’s. Ik zou anderen dan ook aanraden om zeker niet te snel weg te gaan. Soms moet je gewoon even wachten op die ene functie.
Werken als Klantmanager bij Facilicom Solutions is uitdagend en leuk!
Werken als Klantmanager bij Facilicom Solutions is uitdagend en leuk. Ik ben verantwoordelijk voor de klant en voor de financiën. Dit is niet altijd even gemakkelijk, want elke klant heeft zijn eigen wensen en eisen. Gelukkig voel ik mij enorm gesteund door collega’s. Ik kan met hen overleggen en heb ook de vrijheid om dingen op mijn eigen manier te doen. Facilicom Solutions biedt zo veel mogelijkheden, ik kan me echt verder ontwikkelen én doorgroeien.”
Wil jij ook klantmanager worden en wil je werken bij Facilicom, dan ben je bij ons op het juiste adres! Wij hebben namelijk regelmatig klantmanager vacatures. Bekijk de onderstaande vacatures en solliciteer.