Hoe is het om te werken als klantmanager keyaccount IFM bij Facilicom Solutions?

Pierre Estourgie vertelt over zijn ervaring bij Facilicom Solutions."Verbreed je horizon bij Facilicom Solutions"

Gepubliceerd op: 17 maart 2023

Pierre Estourgie: "Ik ben nog lang niet uitgekeken bij Facilicom Solutions!"

Voor Pierre Estourgie waren de vele doorgroeimogelijkheden de reden om te gaan voor een baan bij Facilicom Solutions. Nu alweer zo’n vijf jaar geleden, stapte Pierre als 50-plusser de wereld van Facilicom Solutions binnen in de functie van Teamleider Customer Support voor Breijer Contract Onderhoud. Hoe is het met Pierre en wat doet hij nu?

“Ik werk nog steeds met veel plezier bij Facilicom Solutions. Niet meer bij Breijer, maar begin dit jaar ben ik gaan werken als Klantmanager Keyaccount Integrated Facility Management (IFM) bij Facilicom Solutions. Van de doorgroeimogelijkheden heb ik dus dankbaar gebruikgemaakt! Ongeveer een jaar nadat ik gestart was als Teamleider Customer Support, kreeg ik het aanbod om Contractmanager te worden. Een functie die mij erg aansprak en waar ik dus enthousiast voor ging. Begin dit jaar heb ik een volgende stap gezet, van Contractmanager bij Breijer naar Facilicom Solutions als Klantmanager Keyaccount Hitachi.

“Werken in facilitymanagement is afwisselend, veelzijdig en vooral heel leuk.”

Mijn huidige werk in facility management is afwisselend en veelzijdig, en enigszins vergelijkbaar met mijn eerdere werk als manager van een recreatiepark. Daar was ik verantwoordelijk voor de totale operationele en facilitaire organisatie, zoals ik nu ook voor Hitachi ben namens Facilicom Solutions. Met IFM bieden we klanten een totaalpakket aan facilitaire diensten; van schoonmaak en beveiliging tot receptiediensten, catering en technisch onderhoud. In mijn baan als klantmanager ben ik eindverantwoordelijk voor de operatie en de financiën en denk ik mee over de strategie. Ik werk ook veel bij de klant op locatie zodat ik nog meer feeling houd met onze mensen en met de behoeften en wensen van de klant. Hitachi is een behoorlijk technisch account en dan ben ik blij met mijn technische achtergrond.

“Ontdek jij graag nieuwe werelden? Kom ook werken bij Facilicom Solutions.”

Mijn werkzame leven ben ik begonnen bij de Koninklijke Marine, waar ik vervolgens 20 jaar gediend hebt. Hier ben ik werktuigbouwkundig opgeleid en bijgeschoold in elektronica en ICT. De laatste zes jaar was ik gestationeerd op Curaçao, waar ik ook nog korte tijd een kleinschalige duikschool runde. Vervolgens ging ik terug naar Nederland waar ik verder ging in het toerisme. Ik houd nu eenmaal van afwisseling en ontdek graag nieuwe werelden. Dus toen ik in het eerste gesprek bij Facilicom Solutions hoorde van alle doorgroeimogelijkheden, was ik meteen overtuigd. Bij Facilicom Solutions kun je namelijk doorgroeien binnen je functie én binnen alle verschillende bedrijfsonderdelen. Ook is er veel ruimte voor eigen inbreng en persoonlijke ontwikkeling. Er wordt echt naar je geluisterd en je krijgt de mogelijkheid om trainingen en opleidingen te volgen. Zo heb ik onlangs nog een zeer inspirerende managementtraining afgerond waar ik erg veel aan heb. Je begrijpt: ik ben nog lang niet uitgekeken!”

Kom jij werken bij Facilicom Solutions? Bekijk de huidige Klantmanager vacatures of een van de vele andere vacatures.

Bekijk de vacatures