Daan Scholten is manager services key accounts bij Facilicom Solutions. Daan werkt al 14 jaar bij Facilicom Solutions en is ooit begonnen als junior Facility Coördinator. Wat maakt dat hij al die jaren bij Facilicom Solutions is gebleven?
“Het werk bij Facilicom Solutions is steeds weer nieuw en vertrouwd”
Daan Scholten is Manager Services Key Accounts bij Facilicom Solutions. Daan werkt al 14 jaar bij Facilicom Solutions en is ooit begonnen als junior Facility Coördinator. Wat maakt dat hij al die jaren bij Facilicom Solutions is gebleven?
“Waarom zou je weggaan als je het goed hebt? Ik heb het nog altijd naar mijn zin bij Facilicom Solutions. Ik kan mijn wensen en ambities bespreken en daar wordt ook echt naar geluisterd. Je werkt zoveel mogelijk bij klanten die bij je passen en je uitdaging bieden om door te groeien. Ook zijn er veel doorgroeimogelijkheden zoals naar een andere functie of naar een andere klant. Soms kom je dan ineens in een compleet andere branche terecht en voelt het net of je een nieuwe baan hebt. Met het grote voordeel dat alle processen, regels en afspraken wel hetzelfde zijn. Je werkt namelijk nog steeds bij Facilicom Solutions. Ik heb inmiddels bij ongeveer vijftien verschillende opdrachtgevers mogen werken, waardoor mijn werk steeds weer als nieuw voelt terwijl het toch vertrouwd blijft.
“Waarom zou je weggaan als je het goed hebt?”
Inhoudelijk is werken bij Facilicom Solutions ook heel afwisselend. In mijn huidige functie als manager services key accounts weet ik ’s ochtends niet wat de dag mij brengt. Ik heb wel een basisagenda, maar er komen altijd spoedklussen bij. Geen dag is hetzelfde en daar houd ik van. Vooral ook omdat ik kan rekenen op mijn team. We kunnen op elkaar vertrouwen en weten goed van elkaar waar iedereen mee bezig is. We kunnen goed overleggen en sparren met elkaar en hebben allemaal het bedrijfsbelang voorop staan. We zijn een hecht team, precies zoals je verwacht bij een familiebedrijf als Facilicom.
“Geen dag is hetzelfde en daar houd ik van.”
In ons team ben ik de hard service manager en verantwoordelijk voor het contract hard services. Dit betekent dat ik zorg voor alle facilitaire diensten die te maken hebben met het onderhoud en beheer van de gebouwen. Hiervoor kan ik ook terecht bij de collega’s van ons zusterbedrijf Breijer. Bijvoorbeeld als wij een expertise niet direct in huis hebben. Totaal bestaat ons team uit zeven mensen in verschillende disciplines.
“Voor klanten zijn wij dé facilitaire professionals, daar ben ik trots op.”
Ook het contact met onze klanten vind ik leuk. Voor hen zijn wij dé facilitaire professionals; ze vragen ons om advies, luisteren naar onze antwoorden en passen veelal onze adviezen toe. Daar ben ik trots op. Ik ga dan ook altijd met plezier naar mijn werk. Plezier in je werk is denk ik het allerbelangrijkste. Ontwikkeling, waardering en plezier zijn onlosmakelijk verbonden. Ook al zit ik veel bij klanten, ik voel me verbonden met Facilicom. Daar doet de organisatie ook hard haar best voor. Er zijn regelmatig activiteiten op kantoor en uitjes met collega’s. Voorlopig blijf ik werken in facility management, blijf ik werken als manager (hard) services en natuurlijk bij Facilicom Solutions.”