Hoe is het om te werken als klantmanager bij Facilicom Solutions?

Tom de Been vertelt over zijn ervaring bij Facilicom Solutions. "Facilicom Solutions biedt een goede werk-privébalans"

Gepubliceerd op: 17 maart 2023

Tom de Been: “Ik heb eindelijk weer tijd voor mijn hobby’s”

Tom de Been werkt nog geen jaar bij Facilicom Solutions en heeft de ideale balans tussen werk en privé weer terug. “In mijn vorige baan was ik 24/7 bereikbaar”, vertelt hij. “Nu ik bij Facilicom Solutions werk, merk ik pas hoe erg ik mijn hobby’s heb gemist.” Hoe is Tom bij Facilicom Solutions terechtgekomen en wat houdt zijn werk als klantmanager precies in? Dat vertelt hij graag zelf.

“Voordat ik bij Facilicom Solutions kwam was ik facilitair manager bij een ander groot bedrijf. Facilicom Solutions was een van de leveranciers waarmee ik nauw samenwerkte en waarvan ik een goede indruk had. Dus toen de gelegenheid zich voordeed om over te stappen, greep ik die kans meteen. Helaas voelde ik geen klik met de klant waarvoor ik zou gaan werken en heb ik netjes bedankt. Diezelfde avond nog bood Facilicom Solutions mij dezelfde functie aan bij een andere klant. Dit was wel een match en ik kon meteen beginnen als Klantmanager key accounts.

“Facilicom Solutions heeft veel aandacht voor het werkgeluk van haar medewerkers.”

 

Inmiddels ben ik verantwoordelijk voor drie key accounts. Alle drie heel verschillend en daardoor juist zo leuk. Natuurlijk doe ik dit niet alleen en heb ik 4 manager services die mij ondersteunen. Zij coördineren alle operationele zaken op locatie en ik ben operationeel eindverantwoordelijk. Ik heb het overzicht en zorg voor aansturing, beheer de budgetten en voer strategische overleggen. Dat laatste klinkt misschien saai, maar is het zeker niet. Een van de belangrijkste punten tijdens deze overleggen is het werkgeluk van onze mensen. Er is veel aandacht voor de werk-privébalans bij Facilicom Solutions. En daar kan ik over meepraten. Sinds ik hier werk heb ik eindelijk weer tijd om voetbaltraining te geven, mijn grootste hobby. Maar ook even naar de sportschool of een verjaardag gaan, is weer mogelijk.

“Eenmaal binnen, blijf je lid van de Facilicom-familie.”

Natuurlijk werk ik nu ook wel eens ’s avonds, maar dan is het mijn eigen keuze en geen verplichting. En ik kan ook altijd rekenen op mijn collega’s. De betrokkenheid is groot; we staan echt voor elkaar klaar, zakelijk en persoonlijk. Mijn sollicitatiegesprek bijvoorbeeld, duurde 3,5 uur. Er stond een uur voor, maar we hadden zo veel te bespreken en wilden van elkaar weten wat ons drijft en wat onze doelen en ambities zijn. In dat eerste gesprek ontdekte ik ook de vele doorgroeimogelijkheden bij Facilicom Group. Of het nu binnen Facilicom Solutions is of een andere divisie, je blijft lid van de Facilicom-familie.

“Samen dat extra stapje zetten vind ik geweldig.”


Dit familiegevoel ervaar ik ook op de werkvloer. Samen kijken we wat we nodig hebben om de beste versie van onszelf te zijn. Hoe gaan we om met duurzaamheid, veranderende wet- en regelgeving en wensen van de klant? Hoe leveren we toegevoegde waarde? Ik vind het geweldig om met het team dat extra stapje te zetten voor elkaar en onze klanten. En of het nu gaat om klein onderhoud, schoonmaak, beveiliging, catering of groot onderhoud, Facilicom Group heeft alle mogelijke facilitaire diensten zelf in huis. En ook met onze zusterbedrijven is het snel en makkelijk schakelen, heel fijn.

“Successen worden groots gevierd.”

Een contractverlenging is toch wel de kroon op ons werk. Het is de ultieme bevestiging dat we ons werk goed doen. Deze momenten worden dan ook groots gevierd, met het hele team. Ik ben dan misschien degene die aan tafel zit tijdens de ondertekening van het contract, maar het is de verdienste van het hele team. Successen moet je delen en samen vieren, en dat doen we dan ook.”

Wil jij ook klantmanager worden en wil je werken bij Facilicom, dan ben je bij ons op het juiste adres! Wij hebben namelijk regelmatig klantmanager vacatures. Bekijk de onderstaande vacatures en solliciteer. 

Bekijk de vacatures